4 Aralık 2010 Cumartesi

Kara tren (kartı) gecikir, belki hiç gelmez:((


Bazen kendimi bu ülkede dışlanmış hissediyorum... Özellikle de tren kartı mevzusu son zamanlarda beni çileden çıkartıyor. Hollanda aslında yaklaşık Konya kadar bir ülke olmasına rağmen, bir çok şehri var ve bu şehirler arasında ancak trenle yolculuk yapabiliyorsunuz. Trenleri öyle lüks değil, çok yerde aktarma yapmak gerekiyor üstelik ucuz da değil. Tren biletlerini istasyonlardan makinelerden alabilirsiniz, ne yazık ki bu makineler nakit parayla çalışmadığı gibi, sadece Hollanda bankalarının ATM ve Kredi kartlarını kabul etmekte. Yani turist olarak gelirseniz, bileti gişeden almak ve gişedeki görevli 2 tuşa bastığı için kendisine en az 1.5 Euro komisyon ödemek zorundasınız. Ama uzun süreli burada kalacaksanız ve trenle yolculuk yapma olasılığınız yüksekse, kendinize bir indirim kartı edinmenizde fayda var. Yüzde 40 gibi yüksek oranda indirim sağlayan bu kart ayrıca yanınızdaki 3 kişi için de geçerli. Bu yıllık kartı İstasyonlardan form doldurmak suretiyle 55 euroya edinebilirsiniz ki, benim gibi yurt dışından gelen misafir sayı olasılığınız yüksekse çok kısa zamanda bu parayı amorti edebilirsiniz. Eğer %25 indirimle Belçika, Almanya ve Fransa'ya da gitmek isterseniz 70 Euroya daha kapsamlı bir kart alabilirsiniz. Belki de almamanız daha iyi olur çünkü Thalys şirketinden çok erken bilet alırsanız çok ucuza biletler de bulabilirsiniz hem de aktarma yapmanıza gerek kalmaz. Bu kartın Thalys'da kullanılıp kullanılmadığını bilmiyorum çünkü maalesef kartım hala gelmedi, işte benim maceramın sıkıcı kısmı,
Karta başvurduğunuz zaman, size 3 aylık geçici kart veriyorlar. Bu 3 ay içinde size kart gelmesi gerek hatta gelen kartın içine para yükletip otobüslerden de daha avantajlı yararlanabiliyorsunuz. Ama benim kartım gelmedi, 3-4 kere istasyondaki amcalara sordum..(gelir, işlerimiz çok yoğun cevabı ile uyutulmaya çalıştım ama o kadar yavaş ve az (çalışma saatleri inanılmaz az) çalışıyorlar ki Dutchlar, bunun tekrar peşine düşmem gerektiğini düşündüm) Bir daha gittim..(tüm arkadaşlarımın geldi bu arada kartları 2-3 haftada, tek şanssız ben miyim:((() bu sefer bir bayan ilgilendi ve müşteri hizmetlerini aradı . (burayı ben aradım önce ama menü Hollandaca ve hiç bir şey anlayamadım.. bu arada bütün kontörlerimi yaladı yuttu)Benim formumu kaybetmişler.. tekrar doldurdum,, geçici kartımı 1 ay daha uzattılar, 1 ay geçmelk üzere tekrar gittim, bu sefer gıcık görevli bana yardımcı olmamak ve hatta Hollandaca öğren gibisinden kaba kavramlar kullanmak suretiyle beni savuşturdu. Neyse ki Tilburg'da çok Türk var, her başım sıkıştığında gelmem için çok ısrar eden Güneş Market'in sevimli sahibi Yadigar Amcanın oğlu müşteri servisini aradı ve benim adıma konuştu, güya 2 kere göndermişler benim kartımı ama neden gelmiyor, neden?? Postacının sokağın başında mesai saati mi doluyor anlamadımmm....Yine bekliyorum heyecanla,h er gün posta kutuma bakmalar fln,,, sabır Nilgün Sabırr....
Bu memurları ne kadar gıcıksa bu tren şirketinin internet sitesi o kadar iyi.. Gecikme saatleri bile yazıyor ve beklenmeyen bir durum dışında çok dakik trenler.. Yola çıkmadan bakmakta fayda var, www.ns.nl Bu sitede dakika dakika tren saatleri ve bilet ücretlerini bulabilirsiniz.
Bu civardaki ülkelere trenle gitmek istiyorsanız, hızlı tren şirketi, www.thalys.com 'dan yararlanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder